Aktuality z měst
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54
VOŠ a SPŠS Rychnov nad Kněžnou
3. 6. 2009 | Rychnov n. Kn.Střední průmyslová škola Rychnov n. Kn.
Střední průmyslová škola v Rychnově nad Kněžnou navazuje na dlouholetou tradici odborného a učňovského školství v našem městě, která sahá až do roku 1881, kdy byl otevřen první ročník ,,průmyslové školy pokračovací". Pro dnešní podobu školy bylo rozhodující usnesení vlády ze dne 9. června 1953, kterým byla v Rychnově nad Kněžnou zřízena Vyšší průmyslová škola strojírenská se čtyřletým studiem zakončeným maturitní zkouškou.
V současné době má škola název Vyšší odborná škola technicko-ekonomická a Střední průmyslová škola a studuje v ní více než 400 studentů, kteří mají k dispozici 20 standardních a odborných učeben, z nichž některé jsou vybaveny audiovizuální technikou. Výuka probíhá převážně v moderně vybavených laboratořích zaměřených na diagnostiku motorových vozidel, CNC stroje, kontrolu a měření, automatizaci a elektrotechniku. V letošním roce byla vybudována počítačem řízená audiovizuální učebna pro výuku cizích jazyků. Součástí školy je také základní informační středisko, kde mohou studenti získávat potřebné informace z knih, odborných časopisů nebo z Internetu.
Pro výuku v oblasti CAD/CAM systémů, výpočetní techniky a informatiky jsou k dispozici dvě nové učebny po 16 počítačových pracovištích a počítače nechybí ani v dalších učebnách, laboratořích a kabinetech. Všechny prostředky výpočetní techniky ve škole jsou zapojeny do lokální počítačové sítě Novell s optickým páteřním vedením, připojeny na Internet a na výkonné síťové tiskárny a plotry. Učebny s počítači jsou studentům k dispozici každý den i po vyučování až do 18 hodin.
Ve škole je ve spolupráci s firmou 3E Praha zřízeno autorizované školicí centrum konstruktérských systémů Cadkey a Surfcam, školicí středisko firmy SIEMS & KLEIN zaměřené na měření a diagnostiku motorových vozidel, středisko měření emisí pro zážehové a vznětové motory a středisko pro ICT vzdělávání pedagogů. Více než desetiletou tradici mají také dvouleté kurzy v oboru Ekonomika - ceny a odhady motorových vozidel.
Studenti mají pro své sportovní vyžití k dispozici školní sportovní halu, v sousedství školy je sportovní areál s hřišti na kopanou, odbíjenou, s tenisovými kurty, kuželnou a umělou ledovou plochou. Pro kulturní vyžití je ve městě kino, divadlo, knihovna a galerie. Město Rychnov n. Kn. je dopravně velmi dobře přístupné. Do školy je možné dojíždět autobusy i z přilehlých oblastí okresů Ústí nad Orlicí a Náchod nebo vlakovými spoji ze směrů Hradec Králové a Letohrad.
Vyšší odborná škola technicko-ekonomická
Tato škola navazuje na dnes již 50 letou tradici střední průmyslové školy a sdílí s ní i společné budovy. Vyšší odborná škola technicko-ekonomická byla zřízena v roce 1996, ale už před tím probíhalo od roku 1992 experimentální ověřování vyššího studia v oboru Strojírenský management. Při koncipování studia bylo využíváno zkušeností především nizozemských vysokých odborných škol a bylo využito celé řady projektů v rámci mezinárodní spolupráce.
Cílem vyššího studia je zhruba během tří let poskytnout studentům takovou kombinaci teoretických a praktických dovedností, které jim umožní po vystudování úspěšně se ucházet o funkce středních a vyšších vedoucích pracovníků. Díky své výrazné praktické orientaci a cílům se liší od tradičního vysokoškolského studia i od mnohých stávajících bakalářských studijních programů. Svou nabídkou se snaží oslovit ty absolventy středních škol, kteří nemají ve svém dalším profesním životě ty nejvyšší ambice a nemají příliš velký zájem o proniknutí do velice hlubokých teoretických detailů.
Vyšší studium nejen zprostředkovává studentům dostatek základních teoretických znalostí, potřebných pro jejich aplikaci v profesním životě, ale vybavuje je dostatečně po jazykové stránce a seznamuje je i s nezbytnými komunikačními a řídícími dovednostmi tak, aby byli schopni samostatné práce i řídící práce v týmu.
Studium je určeno pro maturanty všech typů a druhů středních škol, kterým reálně zvyšuje stupeň vzdělání.
Organizace studia je velmi podobná organizaci vysokoškolského studia. Studijní program je rozfázován do zimních a letních období, zakončených zkouškovým obdobím. Odpadá důraz na průběžnou kontrolu výsledků studia, používané metody výuky odpovídají věku studentů i obecným cílům studia a podporují odborný i osobnostní růst studentů. Výuka probíhá formou přednášek, cvičení a praktických seminářů.
Koncepce studijních programů, nižší počet vyučovacích týdenních hodin a i používané didakticko-pedagogické metody vytvářejí na rozdíl od středoškolského studia či pomaturitního studia dostatečný tlak na samostatnou práci studentů.
Integrální součástí studia je jako zcela nový prvek souvislý studijní pobyt v praxi tj. zpravidla pětiměsíční souvislá praxe, realizovaná školou ve firmách a institucích. Zkušenosti při tom tvrdí, že pro dosažení cílů praxe, hlubšího seznámení se s problematikou a nabytí praktických zkušeností a poznatků je vhodné, aby praxe trvala alespoň čtyři měsíce. Doba praxe pěti měsíců poskytne praktikujícímu studentovi možnost začlenit se do prostředí natolik, aby byl po absolvování studia ihned schopen samostatné pracovní činnosti.
Studium je zakončeno absolutoriem, založeným na obhajobě absolventské práce a odborné zkoušce ze stěžejních odborných předmětů. Absolventská práce je založena na řešení reálného problému, existujícího v instituci, v níž student během studia praktikoval.
Studenti VOŠ využívají stejných učeben, laboratoří a dílen jako žáci SPŠ. Škola rovněž spolupracuje s Hogeschool Alkmaar v Holandsku. Nejlepší studenti mají možnost absolvovat pětiměsíční odbornou praxi ve strojírenských firmách v holandském Alkmaaru.
Šťastný domov,o.s. Kostelec nad Orlicí
3. 6. 2009 | Rychnov n. Kn.Šťastný domov je občanské sdružení, které bylo založeno v březnu 2005 lidmi dobré vůle.
Občanské sdružení je nezávislé, nepolitické a nestátní.
Sídlo: Svídnice čp. 18, 517 41 Kostelec nad Orlicí
Arteterapeutické výtvarné dílny: 561 84 Líšnice čp.82
(Líšnice leží nedaleko Pastvinské přehrady a 4 km od města Žamberk - okres Ústí nad Orlicí
Identifikační údaje:
IČO: 26994917
registrace MVČR - č.j. VS/1/-1/60258/05-R
číslo účtu: Česká spořitelna, a.s. 1286780309/0800
Předseda občanského sdružení:
Iva Kaplanová
Místopředseda:
Ing. Ivana Holková
Předseda revizní komise:
Marie Šimerdová
Odborní garanti:
MUDr. Ábel Zdeněk, dětský lékař
MUDr. Kunst Ivo, dětská a dorostová psychiatrie
Mgr. Pavelová Zuzana - speciální pedagogické centrum Srdce, Opava
Mgr. Havlíková Bronislava - speciální škola Žamberk
MUDr.Tancurinová Natálie
MUDr. Kaplan Jiří
Cíle:
1. Vybudování, rozvoj a provoz zařízení pro výkon pěstounské péče v Líšnici, ve spolupráci se státními a dalšími institucemi v České republice a v zahraničí tak, aby péče o dítě a jeho šance na začlenění do společnosti byla co nejlepší. Hlavní prioritou je podpořit náhradní rodinnou péči a přirozené životní podmínky pro děti, které nemohou z nejrůznějších důvodů vyrůstat ve své biologické rodině. Pečlivou prací s dětmi, která se odvíjí od bezpodmínečné lásky, najdou děti v rodině pocit jistoty domova a bezpečí. Občanské sdružení má jasně definováno poslání, cíle, cílovou skupinu uživatelů s principy svých služeb a chápe je jako veřejný závazek. Služby jsou poskytovány v souladu s metodikou, která vychází ze zákona O sociálně právní ochraně dětí č. 359/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů. V současné době pěstounská rodina Kaplanových pečuje o čtyři děti v pěstounské péči.
Dne 29.8.2007 uděleno pověření k výkonu sociálně-právní ochrany dětí v Líšnici č. 82, č.j.7628/SV/2007 Krajským úřadem Královéhradeckého kraje, Odbor sociálních věcí a zdravotnictví.
2. Organizace a provoz arteterapeutických výtvarných dílen pro děti z pěstounských rodin a pro děti s handicapem. Setkáváme se a tvoříme za vydatné podpory Nadace Rozum a Cit, Nadace Terezy Maxové, Nadace Konzum s.d. Společně za úsměv, Nadace umění pro zdraví, Nadace pro radost Brno, Obecní úřad Líšnice, Isolit-Bravo, spol.s.r.o. Jablonné nad Orlicí, Pewag s.r.o. Vamberk, Dibaq a.s. Helvíkovice, ORPA a.s. Lanškroun, děkujeme Vám za pomoc.
A proč to děláme?
Výtvarné umění usnadňuje tvořivost, je užitečné při práci s fantazí, je to důležitý způsob komunikace a to především u dětí s handicapem, umělecký produkt je hmatatelný a spokojenost s výsledky práce zvyšují sebedůvěru a děti se stávají samostatnější, každý výtvor je úspěchem. Skupinová práce rozvíjí spolupráci a soudržnost a vede k prožívání společné radosti z úspěchu. Různé barvy, tvary a materiály stimulují smysly, čímž otevírají nový prostor k sebevyjádření, rozvíjí se tělesná koordinace. Arteterapeutickými výtvarnými dílnami chceme pomoci dětem v náhradních rodinách k snadnějšímu začlenění do běžné populace.
Debruáři při DDM Rychnov nad Kněžnou
3. 6. 2009 | Rychnov n. Kn.Předmět činnosti: |Umožnit dětem a mladým lidem využívat volný čas k rozvíjení schopností a znalostí v oblasti vědy, techniky a ekologie. Při činnosti respektovat a využívat dětskou představivost a hravost. Při činnosti využívat zejména zábavné pokusy s jednoduchými pomůckami z různých oblastí vědy, techniky a ekologie, které směřují k nenucenému pochopení různých jevů a zákonitostí, objevování vědy a utvářejí nové cesty k poznání a tvořivosti. Nabídkou aktivního využití volného času pomáhat v boji proti kriminalitě, nežádoucím druhům závislostí a dalším sociálně patogenním jevům působícím na děti a mládež. Navazovat mezinárodní kontakty a spolupracovat s partnerskými organizacemi a organizacemi podobného zaměření v ČR i v zahraničí.
Historie sdružení
Asociace malých debrujárů České republiky (dále jen AMD) vznikla na základě zkušeností z Kanady a přes Francii se hnutí dostalo k nám, prezentací na výstavě Praha - Expo Science International 91. V létě 1992 byli první nadšenci pozvání na mezinárodní tábor FIPD (Mezinárodní federace malých debrujárů) do Belgie, kde se s činností blíže seznámili a získávali zkušenosti.22.9.1992 byla AMD řádně registrována u MV a zahájila pravidelnou činnost dle mezinárodních principů a filozofie malých debrujárů. 1.ledna 1998 na základě kvalitativního i kvantitativního nárůstu činnosti bylo zřízeno profesionalizované centrum AMD s ústředím v Praze. V roce 2002 oslavila AMD ČR úspěšných deset let své činnosti.Debrujár = člen Asociace malých debrujárů. Slovo je francouzského původu a vzniklo ze slov DÉBROUILLARD = šikovný, obratný a SE DÉBROUILLER=objevovat, pomoci si v těžkostech, umět si poradit. Původní překlad "šikulové" děti nepřijaly a samy se začaly nazývat debrujáry, což lépe vyjadřuje jejich specializované zájmy.
Jedná se o chlapce a děvčata zpravidla ve věku 6 - 16 let a jejich starší kamarády, sourozence, rodiče, učitele a další zájemce o vědu a techniku, kteří stále něco vymýšlejí, objevují a experimentují. Naše sdružení je také členem Mezinárodní federace malých debrujárů (F.I.P.D.), sdružující debrujárské organizace nejrůznějších zemí světa.
Zájemci jsou seznamováni se zajímavými pokusy, které si mohou sami vyzkoušet. Věda se stává zábavou a poučením. Debrujáři mohou společně objevovat řadu zákonitostí přírody, mohou více poznat sami sebe, své okolí, svět - a to všechno hrou ! Asociace dělá vše pro to, aby bylo dítě v každé situaci úspěšné.
K pokusům nejsou třeba složité přístroje, lasery, počítače. Stačí materiál, který je běžně v každé domácnosti, denně ho používáme nebo se dá pořídit v nejbližší prodejně se smíšeným zbožím.
FILOZOFIE MALÝCH DEBRUJÁRŮ (MD)Koncepce MD je zábavným způsobem pro mladé, ale i pro starší "odmystifikovat vědu". Pokusy jsou velmi jednoduché a rozmanité, zajímají mladé a vyzývají je, aby se spojili se světem vědy.
Upevňují jejich smysl pro spolupráci, pro zodpovědnost a kritiku, rozvíjejí jejich intelektuální schopnosti a poznatky se učí aplikovat na vědecký pokrok. Získávají tedy vědomosti, že věda je způsob myšlení, kultury, je to způsob vytvoření si skutečného obrazu světa.
Činnost MD je zvlášť vhodná pro děti ve věku 6 - 16 let, ale mohou být i mladší či starší. Je to vhodná příležitost, aby experimentovaly děti samy, aby objevovaly odpovědi na otázky, které se jim denně kladou v různých životních situacích. Aktivity MD jsou jedním z možných způsobů jak odhalit to, co se zdá být nepochopitelné a tajemné. Síla koncepce MD je v tom, že dovoluje odhalovat různé aspekty vědeckého světa, přičemž klade důraz na nové poznatky a zájmy mladých.
V celku je koncepce aktivním procesem učení se s využíváním k rozvoji smyslu pro zodpovědnost, rozvoj experimentálních a intelektuálních schopností, přičemž respektuje zájmy dětí.
Šachová škola Panda Rychnov nad Kněžnou
3. 6. 2009 | Rychnov n. Kn.Šachová škola Panda Rychnov nad Kněžnou
Je jednou z největších a nejúspěšnějších šachových škol v ČR. V ČR existuje asi 600 šachových klubů, ale asi jen 260 z nich má kroužky mládeže.. Šachová škola Panda vychovala mnoho mistrů ČR mládeže v šachu v kategoriích jednotlivců i družstev. Nejlepší hráči Pandy startovali na turnajích v mnoha zemích světa.
Panda má vlastní klubovnu ve Společenském centru, kde se trénuje skoro každý den.
Šachy může hrát každý, pravidla se naučíte rychle, ale dobrým šachistou může být jen chytré děvče nebo chlapec s dobrou pamětí a výbornou fantazií. Šachy jsou nejkrásnější hrou na světě a mají historii delší než letopočet…
Kontakt: www.panda-rk.cz
Panda.daniel@tiscali.cz
777 124 775 – předseda klubu Jiří Daniel
U nás jako v pohádce - prezentační autobus Orlicka a Podorlicka
3. 6. 2009 | Rychnov n. Kn.
Jak novinku letošní Bambiriády máme k dispozici prezentační autobus spolku obcí, kde bude probíhat prezentační činnost VOŠ a SPŠS z Rychnova nad Kněžnou. Návštěvníci si budou moci prohlednout speciálně vybavené a připravené prostory pro propagaci našeho kraje. Dále bude využit a na další prezentace spolků.
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54
Celostátní partneři
Celostátní záštity
- Mgr. Ondřej Liška, ministr školství, mládeže a tělovýchovy
- JUDr. Vlasta Parkanová, ministryně obrany
- generálporučík Ing. Vlastimil Picek, náčelník Generálního štábu AČR